خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/29 - 10:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سخنگوی کمیسیون شوراها:

مجلس دوازدهم باید در مورد افزایش تعداد نمایندگان تصمیم گیری کند

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت:طرح افزایش تعداد نمایندگان مسکوت مانده است و مجلس دوازدهم باید در مورد افزایش تعداد نمایندگان تصمیم گیری کند.

ولی الله بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوع افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: این موضوع توسط تعدادی از نمایندگان در ادوار مختلف پیگیری می شد که با استناد به اصل 64 قانون اساسی پس از هر 10 سال قابل بازنگری است اما به دلایل مختلف انجام نشده است.



سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود:از سال 1358 تنها یکبار تعداد نمایندگان افزایش یافت و به 290 نفر رسید، در مجلس یازدهم نیز 5 طرح با عناوین مختلف مورد بررسی قرار گرفت که آخرین آن طرح اصلاح حوزه انتخابیه دارای 5شهرستان بود که بر اساس موئلفه های مختلف موضوع افزایش تعداد نمایندگان را مورد توجه قرار داد.



وی تصریح کرد: باطرح مجلس قرار بود 40نماینده به 290 نماینده فعلی اضافه شود اما با توجه به اینکه برخی نمایندگان متقاضی افزایش تعداد نماینده در حوزه انتخابیه بودند و همچنین ملاحظات دیگری نیز در طرح وجود داشت، این موضوع با پیشنهاد نمایندگان6ماه مسکوت ماند لذا به این دوره از انتخابات نخواهد رسید.



نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: با این تصمیم، مجلس آینده با 290 نفر آغاز و تعداد نمایندگان افزایش نخواهد یافت و افزایش تعداد نمایندگان به دور آتی موکول خواهد شد. /



پایان پیام

  • کد خبر : 368485
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار